Vi vil løbende afholder arrangementer over hele Danmark, alene med det formål, at økonomisk at støtte om ensomme ældre og udsatte børn og unge.
Vi vil primært sætte fokus på musikalske opevelse, da vi er overbevist om, at musikken gør en stor forskel i os alle
Musikken skaber glæde, kærlihed, tryghed, samvær..........
Vedtægter Musik og Kultur Foreningen
Bord & Stol
Foreningens navn er ”Bord & Stol”.
Foreningen er almenvelgørende eller på anden måde almennyttig og arbejder for at udbrede kendskab og forståelse for kunst, musik og anden form for kultur.
Danmarks mangfoldige udbyder indenfor Musik og Kultur, til glæde for kærlighed til fællesskabet. Vi vil skabe store som små musikalske og kulturelle oplevelser, med fokus på fællesskab med særlig inddragelse af udsatte og ensomme mennesker, herunder ensomme ældre som udsatte unge og børn, samt forbedrer og styrker musikken og kulturen i Danmark.
Indsamlede midler og eventuelle overskud ved foreningens arrangementer anvendes til sikring af foreningens formue har den nødvendige størrelse til opfyldelse af egne formål samt udlodning m.v.
Foreninger med lignende almennyttige formål kan ansøge om tilskud af foreningens formue. Bestyrelsen behandler ansøgninger og beslutter om tilskud godkendes og udbetales efter simpelt stemmeflertal og i øvrigt jf. foreningens vedtægter i øvrigt.
Foreningen skal opnå en tilstrækkelig formue, der sikrer opfyldelse af formålet, samt uafhængighed af fremmed finansiering. Denne formue må ikke være under 100.000 kr. og i øvrigt hvad bestyrelsen/generalforsamlingen måtte beslutte.
Alle som støtter formål i §2 kan optages som medlem af foreningen. Kontingent besluttes af bestyrelsen.
Bestyrelsen består af 3-7 medlemmer og er selvsupplerende efter bestyrelsens enstemmige godkendelse af et nyt medlem.
Foreningen tegnes udadtil ved underskrift af 2 fra bestyrelsen, hvoraf den ene skal være formanden. Ved økonomiske dispositioner, f.eks. låntagning, køb, salg eller pantsætning tegnes foreningen af den samlede bestyrelse. Foreningen hæfter kun for sine forpligtelser med den af foreningen til enhver tid tilhørende formue. Der påhviler ikke foreningens medlemmer eller bestyrelsen nogen personlig hæftelse.
Bestyrelsen er ansvarlig for foreningens drift i overensstemmelse med foreningens formål, jf.§2.
Bestyrelsen er ansvarligt for udarbejdelse af en årsrapport, der påtegnes af en af bestyrelsen valgt revisor. Der er vedtaget, at der skal ske revision og at dette skal gøres af en godkendt revisor.
Bestyrelsen afholder hvert år generalforsamling. Dette vil ske i forbindelse med offentliggørelse af årsregnskabet.
Bestyrelsen kan nedsætte udvalg til varetagelse af beskrevne opgaver
Foreningens regnskabsår er 1. januar til 31. december. Første regnskabsår løber fra foreningens stiftelse og indtil 31. december 2022.
For foreningens forpligtelser hæfter alene dens formue.
Foreningen kan opløses hvis en enig bestyrelse beslutter dette.
I tilfælde af opløsning kan formuen alene anvendes til formål som anført i §2.
Bestyrelsen fungerer som opløsende myndighed indtil foreningens formue er anvendt i overensstemmelse med §2.
Ændringer skal foretages på generalforsamlingen med minimums 2/3 dels flertal. Hvis dette opnås på den ordinære generalforsamling, indkaldes til ekstraordinær generalforsamling, hvor vedtægterne kan godkendes med simpelt flertal
Foreningens højeste myndighed er generalforsamlingen. Den ordinære generalforsamling afholdelse hvert år inden 6 måneder efter endt regnskabsårets udløb med følgende dagsorden:
Ekstraordinært Generalforsamling afholdes, når minimum en af følgende beslutter det:
Således vedtaget af bestyrelsen ved stiftende generalforsamling den 12. september 2022.
Bestyrelses medlemmer:
Anders Munch,
Jan Lysdahl
Guri Munch
Anders Munch
Annie Zadock
Dan Jensen
Suppleant:
Thomas Klausen